خبرهای داغ:
رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی:

حضرت ابوالفضل (ع) الگوی تمام عیار تبعیت از ولایت است

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، حضرت ابوالفضل (ع) را الگوی تمام عیار تبعیت از امام عنوان کرد و گفت: محبوبیت اسلامی و فرا اسلامی این شخصیت بزرگ به دلیل همین اطاعت پذیری از امام است.
کد خبر: ۹۴۱۹۷۱۷
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین سید جانمراد موسوی امروز  در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی مرکزی شهید نصر اصفهانی ضمن گرامیداشت اعیاد شعبان، حضرت ابوالفضل (ع) را یک شخصیت کم نظیر تاریخ اسلام عنوان کرد و گفت: آیه شریفه «قل ان کنتم تحبون الله فاتبعونی یحببکم الله» بیانگر اهمیت اطاعت از پیامبر (ص) و امامان معصوم (ع) و جلب محبت الهی در نتیجه این اطاعت پذیری است.
وی محبوبیت اسلامی و فرا اسلامی حضرت ابوالفضل (ع) را حاصل عمل به این آیه شریفه قلمداد کرد و گفت: یکی از نتایج جلب محبت الهی، اعطای مقام بزرگی با عنوان «باب الحوائج» است که تنها مختص مسلمانان و شیعیان نیست و ارادت پیروان سایر ادیان توحیدی به شخصیت والای حضرت عباس (ع) را به دنیال داشته است.
حجت الاسلام موسوی ادامه داد: در خصوص فضائل قرآنی حضرت ابالفضل (ع) تمام صفاتی که خداوند برای مومنین از جمله صدق، صبر، جهاد، انفاق، تبعیت از پیامبر (ص)، شجاعت و . . . بیان فرموده است در ایشان جمع گردیده است.

وی در بیان فضائل روایی ایشان خاطرنشان کرد: در حدیثی از امام سجاد علیه السلام به ویژگی «بصیرت» حضرت اشاره گردیده است که صفات دیگر از جمله «وفاداری» و «ایثارگری» نشئت گرفته از بصیرت نافذ ایشان است.
رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، در ادامه سخنرانی خود، حضرت عباس ع را یک شخصیت امنیت بخش عنوان کرد و افزود: این ویژگی نه تنها در زمان حیات ایشان بلکه پس از شهادت نیز جاری و ساری است.

وی افزود: فضائل حضرت به خصوص شجاعت و دلاوری ایشان به حد و اندازه ای بوده که حتی دشمن به این فضائل معترف است.
وی در پایان با بیان اینکه نور افشانی و روشنگری واقعه عاشورا و شخصیت های بزرگ آن همچون سیدالشهدا (ع)، قمر بنی هاشم (ع) و سایر شهدای بزرگ این عرصه پس از قرن ها هنوز ادامه دارد گفت: باید در برابر نعمت بزرگ ولایت و محبت اهل بیت علیهم السلام سر به سجده شکر گذاشت و تا ابد پاسدار این امانت الهی بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار